Stop de bezetting van palestina

Stop de bezetting
 Vrienden:
  1831 X
 Tegenstanders:
  127 X

Verklaring Gretta Duisenberg

Reageer (25)

6-5-2011
Op 4 mei heeft zich een incident voorgedaan in het Amsterdamse restaurant l'Entrecôte et les dames. De berichtgeving in de media kreeg het karakter van een hetze. Daarom wilde ik op 4 mei, dodenherdenking, en 5 mei, bevrijdingsdag, uit respect voor de gevallenen en voor het feest, daar geen bijdrage aan leveren en mijn feitenrelaas tot nu opschorten.

In de ochtend van 4 mei werd mijn schoudertas door een passerende scooterbereider weggerukt, waarvan ik aangifte heb gedaan bij de politie. Daardoor was ik in het restaurant niet meer in het bezit van, onder meer, mijn mobiele telefoon. Ik kon dus zelf niet bellen, noch gebeld worden.

De in de media genoemde 'gastheer' Alexander Bakkes is mij onbekend en heb ik bij mijn weten nooit ontmoet.

Bij het binnenkomen van het restaurant werd mijn gezelschap - in tegenstelling tot berichten in de media - niet op de hoogte gesteld van de daar kennelijk gebruikelijke procedure rond het in acht nemen van de twee minuten stilte. Toen het klinken tegen een drinkglas - ten teken dat de twee minuten waren begonnen - gehoord werd, vond ik dit een waardige gang van zaken. Daarvan heb ik ook van mijn waardering blijk willen geven. Gasten gingen na verloop van tijd zitten, de indruk wekkend dat de twee minuten stilte voorbij waren. Mijn woorden van waardering werden echter opgevat als gegeven tijdens die twee minuten en misbruikt.

In de media werd bij monde van de heer Bakkes iets bijzonders gemeld: Ik viel van mijn stoel. Dat is een juiste constatering. Ik verloor bij het opstaan bij onze tafel even mijn evenwicht en werd door een heer achter mij opgevangen. Ook de kwaliteitsmedia meldden dit wereldschokkende bericht.

Hoewel aan sommige tafels de opwinding opliep, werd ik aan verschillende andere tafels uitgenodigd voor een kopje koffie. Ik zou zodoende van de ontstane commotie kunnen bekomen.

De dame, die later de eigenaresse bleek te zijn, was niet bereid tot een gesprek en werd opgehitst door een van de gasten om de politie te bellen om mij te verwijderen. Aanvankelijk wilde zij dat niet, maar zwichtte voor zijn aandrang. Mijn dochter en schoondochter drongen erop aan dat wij zouden vertrekken. Ik ben, waar ik niets heb misdaan, gewend aan dergelijke Israëlische intimidatie in de illegaal bezette Palestijnse gebieden weerstand te bieden.  Kennelijk was mijn reflex onder gelijke omstandigheden in een restaurant in Amsterdam dezelfde. De beide opgeroepen dames van het Politiecorps Amstelland deden keurig hun werk. Ik werd het restaurant uit begeleid. Het heeft niet geleid tot een bekeuring, een proces verbaal of een andere correctieve maatregel.

Tenslotte, mijn man en ik kregen van de joodse gemeenschap in Amsterdam Oud-Zuid, een concentratiegebied van welgestelde zionistische families, regelmatig agressie te verduren. In 2009 werd ik 60x gemolesteerd (uitgescholden in restaurants, supermarkten en modewinkels, expres bijna aangereden op parkeerplaatsen, gevaarlijk gehinderd in het verkeer, enz.). Dat zijn evenveel op één persoon gerichte incidenten als, aldus het CIDI, de gehele joodse bevolking van Amsterdam in die periode te verduren kreeg.

Ik beschouw dit incident als één in een grote reeks.

Gretta Duisenberg

Amsterdam

6 mei 2011


« Terug naar Artikelen

Overzicht Reacties over dit Artikel

Plaats een Reactie

Reactie van Jessy datum: 2011-10-12 20:37:14
Wie wil nog wat leugens lezen door de israel lobby?
http://missingpeace.eu/nl/2011/08/pseudologica-fantastica-op-de-west-bank/
 
Reactie van Jessy datum: 2011-08-19 18:06:34
Leendert,
Ik reageer alleen om recht te zetten wat jij mij aanhangt en niet om met jou verder te discuteren over het conflict. Het is mij duidelijk dat je daar geen enkel bootschap aan hebt. Misschien is het wel zo dat ik het over mensen heb, en aangezien er joden zijn zoals jijzelf die zich graag als superieur zien aan de Palestijnen ontgaat je dat ik het over mensen heb. Ik doe je enkel een plezier om joden apart met mensen te noemen zodat jij je kunt blijven beklagen. Stel je voor dat er een wereld was en een mensheid kon je je niet meer beklagen en moest er een revolutie in je denken plaatsvinden. Dan zou je je geweten moeten laten spreken en dat zie ik je niet doen hetzij het opgelegde en voorgekauwde geweten.
Misselijk makend ben jij met je op en aanmerkingen. Ik gebruik mijn opmerkingen niet als wapen dat laat ik aan jou denkpatronen over. Je kunt waarschijnlijk niet anders. Ken je het spreekwoord hoe de waard is vertrouwd hij zijn gasten.
Weet je wat ik je vind als ik jouw op en aanmerkingen lees, een om de mond stroopsmerende hypocriet.
Wanneer ik op een aanmerkingen plaats put ik uit eigen ervaring en niet uit de propaganda wat zo eigen is aan de israelische staat. Zoals ik eerder al aangaf schei eens uit met over DE JODEN te zeuren. Ik vraag me dan telkens af welke joden bedoeld hij zichzelf als zionist dus de zionisten. Die maken niet het Jodendom uit integendeel, nou ja het zijn joden, ik zie ze echter niet als ras maar als mensen. Zo ook de Palestijnen. Het zionisme is een geloof, dat nog niet zo lang bestaat en door mensen in het leven werd geroepen niet door God. Het is in het leven geroepen om de Palestijnen te pesten, och nee daar vind ik het conflict veel te serieus voor . Dagelijks worden er Palestijnen vermoord door de IDF . En dan komen om zich te verdedigen een paar raketten over en het land israel is te klein. Kijk wat ze ons nu weer aandoen die HAMAS. Kom laten we een paar bommen op GAZA gooien zijn er weer een paar Palestijnen opgeruimd. Oog om oog tand om tand heet dat.
Jij mag geloven wat je wilt, dat is je goed recht. Je eist het zelfs voor jezelf op. Wil je dan ook anders gelovigen hun rechten geven. Daarbij moet de oplossing van het probleem van de israelische regering komen. Maar nee ze bouwen er lustig op los, op land wat aan de Palestijnen toebehoort. Zo creëer je geen vrede maar een voordurende provocatie. Net zoals de israelische staat het recht opeist zich te verdedigen zo eisen de Palestijnen datzelfde recht op. Maar dan zijn het terroristen.
Terorisme is het bewust geplande gebruik van geweld om doelen te bereiken die politiek religieus of ideologisch van aard zijn. En daar maakt de regering in israel dagelijks gebruik van tegen de Palestijnen.
Dat HAMAs zich opdoet voor de Palestijnen en vecht voor hun recht zijn het terroristen. Wie deed dat ook alweer van de joden en riep zelfs een staat uit. Zij stonden ook op de lijst van terroristen. Die joodse terroristen van toen zijn nu de helden. Telt voor de Palestijnen niet hetzelfde. Wat maakt een jood beter of slechter als een Palestijn of beter gezegd als de rest van de mensheid.
Je bent voor vrede ik ook echter om vrede te creëren zal israel eerst zijn misdaden tegen de Palestijnen moeten erkennen.
 
Reactie van Jessy datum: 2011-07-19 21:40:34
Leendert, misschien recenter,


http://www.btselem.org/
 
Reactie van Jessy datum: 2011-07-19 21:30:29

Leendert, ik wil je wel commentaar geven

http://www.youtube.com/watch?v=dlfhoU66s4Y&;feature=player_embedded#at=47

Daar kan HAMAS niet tegenop en Bin Laden niet tegenop.
Wie zijn de terroristen.
 
Reactie van kerim datum: 2011-07-11 07:26:21
@Layla

Je mag dus wel met mij oneens zijn, maar volgens mij loop je met de verkeerde bril op !
Hoe kan je anders verklaren dat jouw reactie door de krant was geweigerd ?
Omdat er niemand zit op jouw verhaal te wachten ; de redactie niet, en de lezers even min .
Bovendien, je komt er een beetje laat mee aan . Het onderwerp was 2 maanden oud, en was lang en breed besproken .

Wat mij wel overkwam een aantal maanden terug, is dat ik aan de hand van een artikel in Elseviers, een reactie opstuurde . Het ging ook over Gretta Duisenberg . Mijn reactie was (na goedkeuring) wel gepubliceerd, maar 1 uur later was het echter verwijderd . Er moet een invloedrijke iemand zijn geweest, van buiten de redactie, die dat besluit heeft genomen . Zoiets kun je niets tegen doen . "Vrijheid van meningsuiting" is een elastisch begrip .
 
Reactie van Layla datum: 2011-07-10 23:22:01
@kerim

Dit ben ik geheel met u oneens. Het zijn niet de lezers die de koers van de krant bepalen.
Het is de krant die de koers van de lezers bepaalt.
In geval van b.v. de Telegraaf en Elsevier zijn de artikelen bijzonder pro Israelisch, het is wel duidelijk dat lezers door het lezen van deze artikelen dezelfde mening gaan delen als de "krant". Niet voor niets heet dat "opiniemakers" Als je een verhaal van een kant hoort, geef je diegene altijd gelijk. Dan is het goed als mensen in ieder geval weten dat tegengeluiden niet gelezen mogen worden, want de meeste mensen denken dat alle reacties geplaatst worden. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Nederlanders zijn vaak heel betrouwbaar en denken daarom dat de krant dat ook is. Ze kunnen zich niet voorstellen dat iemand zo kan liegen.
 
Reactie van kerim datum: 2011-07-10 12:41:05
@ Layla

Het is algemeen bekend dat De Telegraaf de kant van Nazi Duitsland koos, gedurende de bezetting van Nederland, en dus ook actief mee deed aan het vervolgen van de joden . Dat is een feit !
M.i, een krant is niets anders dan een exacte spiegeling van de wens van haar lezers . Toen al .
Maar ook nu bepalen nog steeds de trouwe lezers de koers die door hun "lievelingskrant" gevolgd wordt .
De verrechtsing die Nederland nu doormaakt is het resultaat van het gedachtengoed dat men op na houdt en terug herkent in zo'n krant, als gevolg van nieuwe sociaal-economisch ontwikkelingen .
Met ander woorden, de Telegraaf zou ophouden te bestaan als er in de jaren 40-45 geen aanhang was wat deze krant er voor stond .
Anno nu, feitelijk is niets veranderd, en een krant is gedoemd de wensen van haar lezers te blijven verwoorden, totdat het tegendeel c.q. het ongelijk wordt bewezen, zoals tijdens de duitse bezetting .
Wat ik hier aan toe zou willen voegen, is dat de Telegraaf gelukkig bij lange na niet de wens van alle nederlanders vertolkt, maar slechts een deel daarvan . Toen niet, en nu ook niet !

Het lijkt me daarom zinloos om de krant te verwijten dat ze jouw reacties niet heeft willen plaatsen . Deze vorm van "censuur" voorkomt mogelije tegen-reacties van boze lezers aan jouw adres . Zeker als je Layla of Kerim heet ( hahaha!!)
 
Reactie van Layla datum: 2011-07-10 10:30:15
@Uri Potasch,
U heeft gelijk, geld maakt geen beschaving.
Met al het geld wat Israel heeft, halen zij nog niet een schijntje van de beschaving van Mw. Duisenberg.
Wat kinderachtig om te liegen dat u deze avond in dit restaurant was. dat is wel een heel doorzichtige leugen om mw. Duisenberg zwart te maken.
Mw. Duisenberg heeft de uitzonderlijke beschaving om zelfs haar eigen leven in gevaar te brengen om op te komen voor de onderdrukten, terwijl ze hier geen enkel belang bij heeft.
U heeft wel belang om Mw. Duisenberg zwart te maken omdat u de misdaden van Israel wil verdoezelen en goedpraten, zodat Israel de Palestijnen nog verder kan bestelen en onderdrukken zonder dat Europeanen dat in de gaten hebben.
Bekende taktiek om de boodschapper zwart te maken.
 
Reactie van Layla datum: 2011-07-10 10:22:14
Naar aanleiding van dit artikel in de telegraaf schreef ik een reactie.
Daarin stond geen onvertogen woord.
De strekking was dat dit incident niet goed beschreven was en dat het op onjuiste informatie berustte.
Vervolgens kreeg ik een mail terug dat mijn reaktie niet geplaatst werd omdat ik mij niet aan de huisregels had gehouden.
Dit gebeurt mij telkens als ik op een artikel reageer waarbij Israel betrokken is.
Toen ik bij PVV er van Roon telegraafartikel reageerde dat het geld wat hij voorstelde te besteden aan een Israelische spoorlijn beter in Nederland kon worden besteedt, hield ik mij ook niet aan de huisregels van de telegraaf en werd mijn reaktie niet geplaatst. Er stond absoluut geen enkele belediging of onvertogen woord in.
De huisregel van de telegraaf is blijkbaar, verboden kritiek te hebben op Israel of op Israel voorstanders.
Tevens verboden op te komen voor Palestijnen voorstanders.
Kunnen wij de afgekeurde reakties op de Telegraaf niet verzamelen en ze aanklagen voor discriminatie?
 
Reactie van webredactie datum: 2011-05-20 12:56:31
Wil iedereen zich houden aan de spelregels.... tegen- en voorstanders. We hebben nog nooit zo vaak kwetsende en discriminerende inhoud moeten verwijderen op deze site. Respect voor ieders afkomst, geloof en mening!
de webredeactie
 
Reactie van Abdelhakim Singerling datum: 2011-05-11 12:55:12
@Potasch ik ben een van die jongens die zionisten hier in nederland hun centjes afpakt en het daarna aan hamas geeft ik pleit er voor om zionisten als jij hardhandig aan te pakken en jullie de grote mond te snoeren want stuk voor stuk zijn jullie lafbekken...
 
Reactie van JJ van Kempen datum: 2011-05-11 04:12:21
@Potasch - "ik ben blijkbaar niet duidelijk geweest"
- Ik ken uw verleden niet, maar u bent het nu in ieder geval wel in uw minachting jegens andersdenkenden. ;-)

 
Reactie van Jessy datum: 2011-05-10 21:29:21
@Potasch, ik denk dat je jonger bent als mij, en zo niet dan heeft het leven je wel erg verbitterd. Mij heeft nog nooit iemand de mond kunnen snoeren daar waar mijn geweten spreekt ook jij niet. Men hoeft niet ergens bij geweest te zijn om een mening te vormen. Men hoeft alleen datgene te lezen wat mensen zoals jij schrijven die er bij waren en ook andere mensen die erbij waren, je was er niet alleen bij nietwaar, en een ander verhaal vertellen. Daarbij speelt ervaring en mensenkennis een rol. Wie er geloofwaardig is en wie niet. Je schrijft gedachtepatronen neer , die ik persoonlijk minachtend vind tegen anders denkende mensen als jij.
 
Reactie van Uri Potasch datum: 2011-05-10 19:22:17
Gezien de kwetsende inhoud heeft de redactie besloten deze reactie te verwijderen.
 
Reactie van Jessy datum: 2011-05-10 18:54:41
Ik zou het geen gevoelig snaartje willen noemen eer een mentale reactie van ongeloof. Echter ik begrijp dat het de maat is van je menselijkheid.
 
Reactie van Uri Potasch datum: 2011-05-10 18:15:33
Gevoelig snaartje geraakt?
 
Reactie van Jessy datum: 2011-05-10 17:57:17
@Postasch, je schrijft over fatsoen status en beschaving?????
Lees je eigen op en aanmerkingen nog eens.
Silvio Gesells zei: “ Boven alle wetten,boven de staat met zijn provisorische belangen, staat de naar het kompas van zijn geweten handelende mens. Weg met die wetten (en ik zou ook zeggen godsdiensten en sektes), die mensen niet veroorloven zich als mens te gedragen. De mens, niet de staat (en ook niet de goddiensten dezer aarde) is de maat aller dingen.
Ik begrijp uit je schrijven, dat je met bevooroordeeld verstand hebt waargenomen, en dat jouw mening doorslaggevend moet zijn.
 
Reactie van Uri Potasch datum: 2011-05-10 17:30:10
@Van Kempen, ik ben blijkbaar niet duidelijk geweest. Ik heb niets met u te maken, die niet aanwezig was of met ene van Es.
Ik heb met het gedrag te maken van een harlekijn die geen enkel fatsoen in haar body heeft en die haar "status" slechts te danken heeft aan het aantal mannen met geld wat ze heeft kunnen "strikken".
Helder nu?
 
Reactie van JJ van Kempen datum: 2011-05-10 15:33:37
@Potasch - U hebt blijkbaar het artikel van Ana van Es in de Volkskrant gemist, dat Mw Duisenberg's relaas ondersteunt. Anders zou u niet zo hoog van de toren blazen.
 
Reactie van Jessy datum: 2011-05-10 12:23:55
Toen ik het las op nu.nl dat u zich had misdragen dacht ik meteen daar beginnen ze aan de volgende hetze tegen mevr. Duisenberg . Ik zou met haar de vlag willen uithangen als er daardoor een einde zou komen aan het onderdrukken van het Palestijnse volk. Mijn opkomen voor de Palestijnen heeft zelfs geleid tot een ban op nujij. Ik mocht niet meer schurkenstaat schrijven. Dat kon ik hen echter niet beloven. Ik ben v rij, en wens vrij te blijven, en net als ieder ander zijn op en aanmerkingen te deponeren. Hoe dikwijls ik uitgemaakt ben voor antisemiet en hamasvriend is ontelbaar. Terwijl ik alleen wil opkomen voor de verdrukte Palestijnen door de israëlische staat. Begrijpend lezen lijkt voor veel mensen te moeilijk te zijn.
 
Reactie van sander datum: 2011-05-10 10:18:12
Simon Soesan

Feitelijk gedenken we alle slachtoffers die gevallen zijn in die oorlog.Het hypocriete ervan is dat zionisten mede verantwoordelijk waren voor de opkomst van het na-zi rijk.En nu schijnheilig de doden herdenken,die door hun ideologie zijn vermoord.

Hartelijk dank voor het plaatsen van het gebeuren in dat restaurant,wat er echt was gebeurt.Zodoende weet je ook feitelijk wie de media controleert.De leugen is al gecreeert en 10 leugens worden al snel de waarheid.Als het maar vaak genoeg herhaald word.
 
Reactie van L. Brusselman datum: 2011-05-10 08:52:24
@Uri Potasch De arrogante toon die uit deze reactie klinkt is waarschijnlijk tekenend voor de clan waartoe dit persoon behoort.Fijn dat hij mij een prijs wil toekennen maar ik bedank voor de eer.
 
Reactie van Uri Potasch datum: 2011-05-10 07:21:35
Eigenlijk heeft dit manipulatief sujetje, mijn aandacht niet. Zij is mij namelijk te onwaardig en ik behoor tot de Amsterdam Zuid "clan".
Maar ook hier geeft zij comme d'habitude een totaal verkeerde weergave van wat daar in het restaurant gebeurde. Ik bevolkte op dat moment het restaurant namelijk.
Ik heb dit vrouwmens nu diverse keren meegemaakt en het is ongelooflijk hoe zij er telkenmale in slaagt de media te bespelen, maar nog erger; kan liegen of het gedrukt staat.
Geld, vrouwtje, maakt nog geen beschaving, zoals je laat zien en je moet je kapot schamen, hoe jij je gedroeg die avond! Iedereen in dit restaurant kan namelijk weerspreken van wat jij hier nu par écrit stelt!

@Brusselman...nee, u verdient de schoonheidsprijs.

@Simon, alle eer, jongen!
 
Reactie van JJ van Kempen datum: 2011-05-10 04:02:46
Er wordt een heks verbrand -- een vrouw die 'anders' is, een geweten heeft dat spreekt, ogen die lijden zien, handen die creëren en herstellen, een mond die onrecht aan de kaak stelt en troost geeft.
 
Reactie van L. Brusselman datum: 2011-05-09 18:07:07
Net de column van Joep v h Hek gelezen in NRC ook hij vind het blijkbaar nodig om nog een trap na te geven.Bij gebrek aan inspiratie heeft ie een broddelwerkje afgeleverd waarmee hij waarschijnlijk zijn buren wil plezieren.Ik denk dat ie een kroegmaatje is van Holman en Pam.Ik hoop dat hij voortaan dat gebral achterwege laat .Vreemd toch dat een hele kring van bekende Nederlanders even moeten laten weten dat ze een hekel hebben aan Duisenberg.Ze zijn een stuk kleinburgelijker dan ze zelf denken.
 
gebruikersnaam:
wachtwoord:
wachtwoord vergeten?
Sloop de muur help mee
Laaste reacties
datum: 16-05-2012 11:24
interesant voor de onwetende roodkruisjes


http://g3w.be/partnerwerking/palest...

by benno
datum: 15-05-2012 14:24
Fuck The World mooie bijdrage Digitzzz Nouveau Riche

toch wel eerst op klad gezet...

by benno
datum: 15-05-2012 11:41
yeaaahh :D...
by jebroer
datum: 15-05-2012 11:40
Joden FTW !...
by Digitzzz



Hosted by Webspacedesign